Adventkyrkan

Örebro Adventkyrka

Bibelstudium

Lördagar kl 10.00-11.00 studerar vi Bibeln i olika mindre grupper.

Bibeln är världens och historiens viktigaste bok. Ingen annan bok kan räkna med sådan trovärdighet när det gäller livsåskådning, tröst, hopp och sanning som Bibeln. I Adventkyrkan tror vi att Gud har skrivit Bibeln med hjälp av människor som trodde och lyssnade till hans Ande. Bibeln, Gamla och Nya testamentet, är Guds Ord. Guds Ord berättar om varför vi finns till, vem Jesus var och vilken framtid Gud har för dem som älskar honom. Att studera Bibeln är därför viktigt. Bibelstudiet är till för både barn och vuxna.

Barnen träffas i tre olika grupper: Nybörjarna 0-3 år,Bibelkul 4-8 år, Uppladdningen 9-12 år. I grupperna får barnen utifrån ålder och mognad på många olika sätt lära sig mer om Gud, genom bibelns berättelser. De får också lära sig om vad detta kan betyda i deras liv här och nu.

De vuxna har ett studiematerial som är det samma över hela världen, kallat Bibelstudium helt enkelt. Ibland går studiet igenom en bibelbok under ett kvartal, eller så tar det upp ett tema eller ämne. Vill du beställa Bibelstudium som ett häfte, kontakta Adventistsamfundet, 08-54529770.

Örebro adventkyrka
Tel: 019-611 70 02